Elektryczne Volvo do transportu miejskiego

Volvo wprowadziło na rynek swój pierwszy w historii model opracowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Dzięki możliwości przewozu dużych ładunków i doskonałej widoczności dla kierowcy, FM Low Entry to elektryczny samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem bezpiecznej i wydajnej jazdy w obszarach miejskich.

Ponieważ coraz więcej miast dąży do poprawy swojego środowiska poprzez obniżenie poziomu emisji, szybko rośnie popyt na ciężarówki o zerowej emisji spalin, które mogą spełnić te nowe wymagania klientów.

Najnowszy model uzupełniający gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks – Volvo FM Low Entry – to ciężki samochód ciężarowy opracowany specjalnie do realizacji różnorodnych zadań transportowych na obszarach miejskich. To także pierwszy model opracowany przez Volvo, który dostępny jest wyłącznie z napędem elektrycznym.

– Ten samochód ciężarowy o zerowej emisji jest doskonałym uzupełnieniem naszej oferty pojazdów elektrycznych. Świetnie nadaje się do transportu miejskiego i został zaprojektowana z myślą o wygodzie kierowcy. Jest mocny, a jednocześnie zachowuje płynność podczas prowadzenia i łatwość manewrowania. Nowe Volvo FM Low Entry doskonale wpisuje się w nasze ambicje rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych, umożliwiając jeszcze większej liczbie klientów zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych – wyjaśnia Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

5 gwiazdek w rankingu Direct Vision

Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy doskonałą widoczność i kontrolowanie otoczenia. Dobra widoczność, to jedna z cech, która zapewniła modelowi FM Low Entry pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Direct Vision, który ocenia pojazdy ciężkie poruszające się w Londynie i który wejdzie w życie w czwartym kwartale 2024 roku*.

Volvo FM Low Entry jest bardzo wszechstronne i można je dostosować do specyficznych wymagań różnych zadań transportowych, takich jak gospodarka odpadami, dystrybucja i budownictwo.

Ciężarówka bazuje na dobrze znanym modelu Volvo FM. Przestronna kabina została obniżona i przesunięta do przodu, a płaska podłoga ułatwia wsiadanie i wysiadanie z niej. Te cechy konstrukcyjne tworzą ergonomiczne, wygodne i wydajne środowisko pracy dla kierowców w ruchliwych lokalizacjach miejskich.

Nowe FM Low Entry będzie początkowo sprzedawane w Europie, w tym w Turcji i Korei Południowej. Rozpoczęcie sprzedaży przypada na pierwszy kwartał 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na drugi kwartał 2024 r.

Osiem modeli elektrycznych

Dzięki tej nowej, całkowicie elektrycznej ciężarówce miejskiej Volvo ma obecnie w swojej ofercie łącznie osiem modeli elektrycznych. W 2019 r. Volvo Trucks jako pierwszy światowy producent rozpoczęło seryjną produkcję ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych, a celem firmy jest, aby w 2030 r. 50% światowej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych Volvo było pojazdami elektrycznymi.

Najważniejsze cechy Volvo FM Low Entry:

  • Widoczność (ze standardową specyfikacją) spełnia pięciogwiazdkowy standard Direct Vision wydany przez Transport for London.

  • Pojazd wyposażony jest w Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który zapewnia łatwe kierowanie i redukcję drgań.

  • Dostępne są trzy opcje siedzeń: Kierowca + 0, 1 lub 3 pasażerów. Dzięki umieszczeniu foteli pasażerskich w tylnej części kabiny, nie są one widoczne dla kierowcy. Minimalizuje to martwe pola i przyczynia się do doskonałej widoczności.

  • Wiele ergonomicznych rozwiązań obejmuje płaską podłogę i dobrze rozmieszczone uchwyty umożliwiające łatwe i bezpieczne wychodzenie z kabiny.

  • Samochód ciężarowy jest dostępny z nowym, zaawansowanym Systemem Kamer Monitorujących Volvo.

  • Jest dostępny w dwóch wysokościach (stojących): Sleeper Cab (1575 mm) i Extended/High sleeper (1945 mm).
  • Dostępne konfiguracje osi: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4

  • DMC: 19-32 ton

  • Silnik: 330 kW

  • Bateria: 360 kWh (4 baterie)

  • Zasięg: do 200 km (zasięg zależny od kilku parametrów takich jak masa ładunku, styl jazdy, cykl jazdy, topografia, temperatura itp.)

  • Ładowanie: 250 kW (DC), 43 kW (AC)

  • Rozstaw osi: 3900-6000 mm