Mistrzowie Klimatu nie próżnują! Cartoon Network rozpoczął kolejną kampanię, która ma na celu inspirować i zachęcać najmłodszych do działania – tym razem w kwestii wody. Kanał podjął współpracę z Wastebuster, brytyjską organizacją non-profit, która odpowiada za nową międzynarodową inicjatywę Water Week (Tydzień Wody).
Water Week został zainicjowany w zgodzie z celami Strategii ONZ „Woda 2030” jako część Międzynarodowej Dekady Wody – globalnego programu zapoczątkowanego w 2018 roku. Ma on na celu zwiększanie świadomości na temat tego zasobu oraz promocję działań na rzecz zrównoważonego zarządzania wodą. Cartoon Network zaangażował się w projekt w ramach kampanii Mistrzowie Klimatu Cartoon Network – inicjatywy, w ramach której dzieci podejmują działania na rzecz środowiska.
Woda jest bezcenna
W ramach projektu Water Week na Mistrzów Klimatu czeka jeszcze więcej specjalnych wyzwań, ciekawostek, quizów i innych treści – wszystkie są związane z wodą i jej ogromnym znaczeniem dla planety. Treści są dostępne na stronie kampanii Mistrzów Klimatu, w aplikacji Climate Champions, zostały także udostępnione przez Wastebuster w specjalnych pakietach materiałów edukacyjnych. Cartoon Network planuje także wykorzystanie mediów społecznościowych i platform informacyjnych, aby oddać głos dzieciom i młodzieży oraz wzmocnić przekaz związany z inicjatywą.
– Woda to jeden z najcenniejszych zasobów naszej planety, ale nie zawsze doceniamy jej znaczenie. Dzięki programowi Mistrzowie Klimatu Cartoon Network chcemy zachęcać najmłodszych do dbania o każdą kroplę. To dzieci są kluczem do ochrony planety – zależy nam więc na wykorzystaniu naszych kanałów, by je motywować i umożliwiać im działanie. Nasza współpraca z Wastebuster w ramach Water Week ma na celu wzmocnienie zapału młodych klimatycznych działaczy, przez dostarczenie im praktycznych wskazówek i narzędzi do działania. – mówi Monika Oomen, VP Brand, Comms and Digital Content Strategy w Warner Bros. Discovery.
Prysznicowy wyścig
W witrynie Mistrzów Klimatu dostępne są specjalne wyzwania związane z wodą, takie jak np. Prysznicowy wyścig, który zachęca dzieci do skrócenia czasu brania prysznica do 5 minut, by oszczędzać wodę. Wodna inicjatywa Mistrzów Klimatu została zintegrowana także z Cartoon Network Game On! na platformie Roblox – Cartoon Network po raz kolejny łączy edukację z zabawą. W Robloxie na dzieci będą czekały nowe misje związane z wodą – w jednej z nich gracze pomogą Craigowi, znanemu z serialu Craig znad potoku, budować w parku zbiorniki na deszczówkę. A to tylko jeden z przykładów!
– Wierzymy w moc rozrywki i jej wpływ na zmianę społeczną – mówi Katy Newnham, założycielka i dyrektor Wastebuster. – W ramach współpracy z Cartoon Network w trakcie Water Week chcemy pobudzić wyobraźnię dzieci – dzięki postaciom, z którymi mogą się utożsamić, wciągającym historiom, ciekawostkom i niesamowitym wyzwaniom, które same mogą podejmować. Inspirujemy i budujemy odpowiedzialne zachowania związane z ochroną wody, także dzięki prostym, codziennym działaniom.
Dzięki współpracy z Wastebuster Mistrzowie Klimatu Cartoon Network zwiększają świadomość na temat wody i inspirują kolejne pokolenia do ochrony tego cennego zasobu. Specjalna inicjatywa Water Week będzie promowana na antenie Cartoon Network przez cały czerwiec.