CNH uruchomił produkcję ładowarek elektrycznych w Lecce

Zaprojektowana i zbudowana od podstaw w zakładzie w Apulii elektryczna, kompaktowa ładowarka kołowa będzie sprzedawana pod markami CASE i New Holland. To już trzeci model z napędem elektrycznym w ofercie CNH. Udowadnia on, jak ważną rolę dla tego producenta odgrywają inwestycje w zaawansowaną i zrównoważoną infrastrukturę.

Linia produkcyjna nowej kompaktowej ładowarki kołowej elektrycznej powstała w Lecce we Włoszech. Model będzie produkowany w barwach CASE i New Holland – odpowiednio jako 12EV i W40X. Stąd trafi na rynki całego świata, zaspokajając rosnące zapotrzebowanie na maszyny bezemisyjne w sektorze budowlanym, komunalnym i rolniczym.

Elektryczna kompaktowa ładowarka kołowa

Nowa elektryczna kompaktowa ładowarka kołowa z powodzeniem prezentowana była na najważniejszych międzynarodowych targach, takich jak ConEXPO w Las Vegas i Agritechnica w Hanowerze. Oferując znaczące korzyści pod względem niskiego poziomu hałasu i zerowej emisji jest odpowiednia do pracy w zamkniętych środowiskach, w których emisja CO2 nie jest dozwolona, a hałas nie powinien przekraczać dopuszczonych poziomów. Ponadto ten typ maszyny gwarantuje wysoką wydajność i niższe koszty eksploatacji od pojazdów napędzanych olejem napędowym.

– Nie tylko wymieniliśmy silnik wysokoprężny na baterie. Całkowicie zmieniliśmy projekt, korzystając również z technologii i technik obliczeniowych typowych dla sektora lotnictwa i kosmonautyki. Po pierwsze, poprzez zmniejszenie masy, usunięcie jej tam, gdzie nie była potrzebna, w sposób uzasadniony i skalibrowany, aby zwiększyć wydajność i zachować autonomię maszyny – wyjaśnia Ciro Casapulla, szef ds. rozwoju produktów budowlanych w CNH.

Nie tylko redukcja masy

Redukcja masy, została również osiągnięta dzięki specjalnemu wysięgnikowi, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo i osiągi. Lekki wysięgnik oznacza, że masa jest przesunięta do tyłu, co zwiększa ładowność i stabilność. Inną ważną innowacją, zapożyczoną z najlepszych modeli z silnikiem Diesla, są elektrohydrauliczne sterowanie, które w połączeniu z napędem elektrycznym umożliwia maksymalizację wydajności i sterowalności ruchów.

Nowy model w zależności od wykonywanej pracy na jednym ładowaniu może nieprzerwanie pracować od 3 do 6 godzin. Ładowanie można wykonać za pomocą domowego gniazdka elektrycznego ze standardową ładowarką pokładową 230 V lub za pomocą opcjonalnej szybkiej ładowarki, która może naładować akumulator litowo-jonowy 23 kWh z 20% do 80% w zaledwie 1 godzinę, czyli tyle ile trwa czas przerwy na lunch.